Dit is de bedrijfsfilosofie van Ad en Els van Olphen, directeur-eigenaren van het bedrijf Henri. Gisteren, donderdag 16 mei, was de Smart Food Alliance bij hen te gast. Henri is een bedrijf dat zich richt op gezonde, eerlijke maaltijden. Henri is de kok voor de professionele markt, maar ook steeds meer voor de mensen thuis.
Het thema van de bijeenkomst was “Gezond voedsel”. Henri, maar ook andere bedrijven van de Smart Food Alliance, deelden hun ervaringen met herformulering (minder zout, minder suiker, minder vet), het omgaan met conserveringsmiddelen en e-nummers, claims op verpakkingen en nieuwe ontwikkelingen als Nutri-Score.
De grootste uitdaging is hoe koploperbedrijven hún verhaal kunnen vertellen over de gezondheid van hún producten. Het vergt creativiteit en doorzettingsvermogen om producten en maaltijden gezonder te maken en toch lekker te laten smaken. Zonder smaakmakers, op basis van gezonde ingrediënten. Bij deze koploperbedrijven is er veel enthousiasme over het labellingsinstrument Nutri-Score. Dat maakt het veel makkelijker het juiste verhaal over hun product te vertellen.
Over de Smart Food Alliance
De Smart Food Alliance is een netwerk CEO’s en directieleden uit de agrofoodsector. Het zijn leiders van succesvolle middelgrote koploperbedrijven uit de agrofoodsector die bereid zijn hun ‘nek uit te steken’. Zij zetten zich in voor een toekomstbestendig voedselsysteem: gezond, circulair en klimaatneutraal, voor een eerlijke prijs.
Wilt u meer informatie over de Smart Food Alliance? Neem dan contact op met Lisa Bottema (06-34203367).